25 Feb 2012

Aku mMg sUkE kEcaNtikAN

Walaupun aku ni ader masalah kulit iaitu eczema yg myerang aku mase form5 sampai skunk, tp aku masih tabah mnjalani liku2 idup...(ayt xboleh blh jer). yes...aku mmg suke kecantikan... knape? kalo sakit kulit xbole suke nk cantek2? hello? sakit aku ni lama2 parut die ilang lar... org yg mmg ader parut teruk pun boleh hilang ar skunk ni... ader mcm2 ubt kat pasaran... contohnya bio oil n mederma... msti korg penah dgr... cehhh... seee??? skunk mcm2 bole nmpk cntek? yg muka brjerawat boleh tutup dgn foundation yg tebal2. pastu tutup agy dgn concealer... pastu tutup dgn bedak agy... hahaha... pastu baru tau kulit xboleh nk brnafas... n akhirnya brtmbh la jerawat n jeragat kat muka tu kalo xcuci betul2... nak cuci pun bukan main sapu je dgn gune jenama apa ntah makeup remover... kompom2 ader bahan2 kimia yg boleh beri kesan sampingan kat anda yg kulit sensitif seperti saya... hahaha... so wahai penghidap2 eczema sekalian sedarlah diri anda. anda boleh cantek tp brpada2lah sayang... sayangilah kulit anda... bagi prhatian yg lebih pada produk yg anda guna. bila nmpk cam ader yg xkena, cepat2 stop... pilihla yang mild, hypoallergenic ke... igt tu... kai cream sunblock jgn lupa... pastu kaila sikit2 dulu cream ke foundation ke? slow2...berakit2 ke hulu, berenang2 ketepian (betul ke peribahasa ni?) hahaha... kalo saya, saya pakai cream safi je.... sepanjang saya pakai ni ok jer...huhu... tgkla pic saya... muka xla kusam sgt. adalah pakai sikit2 bedak kn? kata nak cntek? knala kai sikit... huhuhu...











sekian....terima kaseh.... huhuhu... maluw upload pic sendri...mcm perasan pulak rase.. huhuhu...

1 comment: